Hektiskt.

11,44

~~~~

Så var det helt plötsligt bara FEM dagar kvar till dopparedagen. Jag som trallat runt i min egna lilla värld och tänkt "det är långt till jul, jag hinner allt jag ska göra innan dess". Jomen visst ja, nu har det hopat sig med massor av saker som jag ska hinna med istället! Det är så typiskt mig att tänka såhär...är jag en tidsoptimist månne? Haha, börjar nästan tro att det är så... :-)


Såhär ser det ut för mig fram till jul:

  

Lördag: Sova ut (hoppas jag, brukar inte kunna sova så länge nu för tiden). Sedan på Em runt 13,15 skall kören vara samlad i kyrkan. Vi kommer att öva fram till ca 15,30-16. Kl 17 är det julkonsert i Arbrå kyrka. Efter allt detta kommer jag med all säkerhet vara jättetrött så det blir slappa som gäller på kvällen. Förhoppningsvis får jag klä granen också! :-)


Söndag: Handla, lägga in sill, lägga in strömming, baka, städa och slutligen ha mormor och morfar på glögg.


Måndag: Hoppas på att få sova ut igen. Kolla sillarna och strömmingarna så de smakar bra. Kanske laga ytterligare någon rätt som får följa med till Knåda på julafton. Sen kanske lite slappa hopppas jag på Em och kvällen.

  

Tisdag: Handla julklappar eftersom jag inte köpt EN ENDA julklapp än. Som tur är det inte så många att handla heller, men det gäller ju att hitta DEN rätta julklappen till alla. Slå in klappar, packa kläder, samt hitta något att ha på mig på julafton/juldagen. SLAPPA och förhoppningsvis känna in julstämning.


Sedan kommer julhelgen och i år ser den ut såhär för min del:


Julafton: Grötfrukost hos mormor och morfar. Julmiddag hos Niklas familj.


Juldagen: Sova/slöa på fm sedan på em julmiddag igen hos en av Niklas kusiner och en massa släkt till honom.


Annandag jul: Annandagsderby på TV, heja Byyyyyn! Närå, bara skoja, eller gjorde jag det? ;-) jag är kluven, men eftersom det är hemmamatch för Bollnäs så vinner dom nog, hmm... sedan åker vi till Norränge och träffar mamman.


Sen ska jag andas ut! Vila, slappa, sega... Puuuuh!


KRAM! <3


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men Evelina... jag fyller ju år den 23:e så då ska du ju komma hit och fika förstår du väl... Passande paus i shoppandet kanske ;-) På annandagen är det dans i Borr (Ljusdal) som gäller ju :P Engmans spelar på Sport In på juldagen =)

2008-12-20 @ 18:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback