Lilla K!

09,15

~~~~

Grattis Hanna och Fredrik och Matilda till er lillstinta! Sååå otroligt söt!
Tänk att det blev en lillasyster åt Matilda.

Nu längtar jag efter att få träffa er!


Kramar till er alla tre!

Skrattar än...

19,20

~~~~

Hela dagen har jag varit sugen på något sött att sätta i mig. När karln kommer hem så har han med sig semlor till sig själv (som jag inte kan äta ju!) så jag frågar: "har du inget åt mig?" såklart hade han inte det =)

Så jag tänkte jag bakar nått, så uttråkad efter att bara ha legat i en vecka pga ryggen så det kunde ju bli både roligt och gott med något nybakat, trodde jag! Bestämde mig för att baka en kladdkaka, dom kan man ju inte misslyckas med, trodde jag... utan att ha kolla bästföredatumet på kakaon så bakade jag glatt min kaka och väääääntar och längtar till den ska bli färdiggrdäddad...tar ut kakan...voilá...smakar...och? Joo, den smakar fan rent ut sagt! Varför? Funderar lite och går tjurigt ut till Niklas och talar om att jag misslyckats... Han kommer in och smakar på kakan och han kunde också konstatera att det smakar faaan!

Hmm, undra om det är något du använt till kakan som var gammalt säger han så... Vad kan det vara? Jo, det visar sig vara kakaon som passerade bäst före datum 1998! Gud i himmelens alla stora parader...! Skrattade så jag vek mig... HAHAHAHA... =) och jag skrattar än...


Har bildbevis på utgångsdatumet...

Herre, 980425



Äckelkakan!



Kram <3


Grattis Tessan!

14,02

~~~~

Grattis gumman! Hoppas du får en fin födelsedag.
Massa kramar från din pusselbit.



The Tudors.

13,45

~~~~

The Tudors har blivit en av absoluta tv-favoriter någonsin. För er som älskar, kostymdramer, historia, sammansvärjningar, spänning, hemligheter, kärleksaffärer...kan nämna hur mycket som helst rekommenderar jag The Tudors! Serien visas just nu på SVT 1, tyvärr är det bara några avsnitt kvar på säsong två. Kolla in
www.sho.com för att se trailers och tidigare avsnitt av säsong ett och två. Dessutom finns en tredje säsong, gissa om jag längtar till det kommer att visas!



Bilder.

12,28

~~~~

Lite bilder :-)
Skriver lite snabbt då jag inte orkar sitta speciellt länge på en hård stol med min onda rygg. Har aldrig haft så ont i ryggen som jag har nu... var till kiropraktikern igår, jävlar vilken smärta! Måste dit igen då det sitter så djupt.... isch!



Niklas och jag.



Min vackra orkidé


Älskar tulpaner.



Donna sover än! kl 12,26, världens sötaste mysimys.



Julklappen jag fick av älskling.



Från balkongen.


Åt andra hållet.



Äntligen internet igen!


Vardagsrumsfönstret.




KRAM <3

Näe!

21,32

~~~~

Igen, IGEN åker fel kör ut ur Körslaget!!! Näe, säger jag vad är detta? Erik och Magnus är fortfarande kvar trots att de är de sämsta körerna enligt mig, jag blir så ARG! Så länge Team Hanna är kvar är jag nöjd men varför ska de bättre körerna få lämna programmet framför de sämre? Både Magnus oc h Eriks kör sjunger ju falskt så de dånar om det emellanåt. Måste vara en massa fjortisar som massröstar på Eriks kör varje lördag eftersom de klamrar sig fast. Varje lördag har fel kör fått lämna programmet, både Erik och Magnus borde ha fått lämna programmet redan i början! Stackars Team Wells...

Jaja, nu har jag sagt min mening...

Over and out!

Lite bilder.

12,24

~~~~

Bjuder på lite biler från hösten/vintern 08.


Ute i skogen.


Jag och D.


Vi igen.


Lite läcker bilder detta, mitt då röda hår står som en eld i blåsten.


Jag och Madonna.


Sötnöt.



Trodde aldrig jag skulle lägga upp en sån här bild på mig själv, men jag
bjuder på detta! Bilden är från Maries 30-årsfest första helgen i november.




Och nej vi har inga bilder sedan i julas, varken jag eller Niklas kände för att fotografera något då. Det är Niklas som tagit bilderna ovan... Ja just det, den sista bilden, jag kanske ska förklara den. Det är sång man sjunger som heter "fula Bettan" kommer inte håg vilken melodi man lånat till den. Det går ut på att man för varje vers tar på sig saker som ligger i en påse. Man börjar med "öronen" sedan "ögonen", "tänderna" och till sist plastpåsen på skallen. Ja o inte fan är man snygg i alla fall när man plockar på sig allt det där åså försöka hålla kvar tänderna och ögonen och försöka hålla sig för skratt samtidigt är inte det lättaste, speciellt inte när man ser alla andra heller som precis lika roliga ut! :-)



I går var vi ute och åkte skoter hela dagen med ett helt gäng, tror vi var elva tolv stycken som drog runt i skogarna kring Edsbyn, det blev åtta mil på skoter. Det resulterade i träningsvärk nästan överallt och ett blått öga! Mm, det blåa ögat kom sig av att när jag skulle ta på mig mina googels över hjälmen så slog dom in mot ögonen med kanten före och under mitt vänstra öga är det nu alldeles rött/blått, det är skitsnyggt, jag lovar ;-) vi hade jättekul och det var kul med så mycket skotrar. Världens kanonväder var det ju också! På kvällen gick vi över till Fredde och Cissi, som också var med på turen och tittade på körslaget. Varför är det ALLTID fel kör som åker ut?? Nanne som hade ett av dom bästa bidragen igår (förutom Hanna då) åkte ut! Finns lite bilder från turen i går, kanske kommer senare!

Nu ska jag fortsätta se på skidor! Sitter fortfarande i pyjamas, det får man väl på en söndag :-)

Kram <3

En ovanlig dag.

18,15

~~~~

Idag har det varit en ovanlig dag, en väldigt ovanlig dag. Tankarna snurrar i huvudet på mig och det har hänt mycket runt omkring mig och många, många andra. Det kommer ta flera dagar innan detta sjunker in i mig det kan jag säga. Mycket mer än så kan jag inte säga och då har jag egentligen inte sagt mycket. Min helg kommer att handla om att reklektera kring detta, det blir nog en ovanlig helg också har jag en känsla av. Kan väl i alla fall säga att detta inte gäller mig privat, utan det är jobbet det handlar om. Nu så sätter jag punkt för den här delen av inlägget.

Hanna!
Vi skulle ju umgås i kväll, men jag är mest bara stirrig och förrvirrad just nu så jag är nog inte mycket att umgås med alls... i helgen kanske? :-)

Sitter samtidigt och tittar på herrarnas skidskyttestaffett, går inte så bra för Sverige, det var nytt eller hur? Så fort det gäller då går det nästan jämt dåligt för Sverige, åtminstone vad det gäller skidsporter.  Här sitter jag och pratar och låter som om jag vore väldigt insatt, haha. Men jag ska berätta att jag hänger med och är intresserad av just skidsporter, det ligger liksom i blodet när man har en morfar som åkt flera Vasalopp och varit väldigt engagerad samt att jag själv tränade längdåkning i flera år. Fast det förstås, det är ju flera år sen nu och det syns ingenstans på min kropp längre ;-) men intresset finns ändå kvar. Såhär blev resultatet i toppen på staffetten: Etta - Österrike, tvåa - Ryssland, Trea-Tyskland. Hanna igen, Tjeckien blev tia ;-) sådärja, nu fick ni ett litet sportreferat också, kanske ska tillägga också: Sverige blev nia.

Nu ska jag dricka lite kaffäääää. Sitter och längtar efter att Antikrundan ska börja, är det något jag älskar så är det antikviteter och gamla ting! Missa inte Antikrundan kl. 20 i svt 1!

Förresten hur sexig är man när man struttar runt it-shirt, kalasbyxor och ett par sunkiga raggsockar? ;-)

Kram! <3

Slut.

13,49

~~~~

Nu är glada julen slut, slut, slut.
Julegranen bäres ut, ut, ut.
Men till nästa år igen kommer han till oss igen, ty det har han lovat.


Ja, så är det men har dock inte slängt ut min gran än, den får vara med till tjugondedag jul. Annars har jag plockat bort alla tomtar och stakar och sådant plock, lite tomt blev det men på ett sätt är det skönt. Har inte fattat att det varit både jul och nyår redan...har inte vant mig vid att skriva och säga 2009 än...

Ska sätta upp andra gardiner i köket snart...köpte en ny lampskärm på Ikea som passar kanon till dem gardinerna, en svart veckad skärm. MEN, ett problem, måste ha nya blommor till köket, vad ska jag köpa, förslag tack!

Otroligt nog längtar jag efter ledighet igen fast jag varit ledig i arton dagar. Snart helg nu så det är bara att bita i hop. Värst är det att vara i från Niklas när vi umgåtts så intensivt. Blir så tomt att vara ensam...sova ensam... :-( usch! Jag vill inte att det ska bli kväll...

I helgen ska jag köpa ett par skridskor, hör och häpna. Ett par konståkningsskridskor, har alltid drömt om ett par sånna. När jag var liten var det hockeyrör som gällde, fick aldrig några vita fina med en liten klack som nästa alla andra tjejer hade. Nu ska det i alla bli ett par, från Knåda sport ;-)

KRAM <3

Årets.

15,07

~~~~

Årets bästa: Var när jag träffade Niklas såklart, bästa som hänt, någonsin!
Årets sämsta: Otrohet, sommaren, Tessans flytt.
Årets film: Sex and the city- the movie.
Årets låt: Lill-Babs-Manolito
Årets bok: Livstid-Liza Marklund
Årets helg: Helt klart nyår, hade så otroligt trevligt!
Årets bästa tv: The Tudors, Livet i Fagervik, Anna Pihl.
Årets resa: Höga Kusten.
Årets plats: Hian.
Årets hjältar: Mormor och morfar som lät mig bo där när allt kraschade.
Årets modigaste: Jag på Körslagetaudtion!