Shoppingeftermiddag.

17,17

~~~~

En shoppingeftermiddag med Mallan :-) resulterade i detta:

Från Erikshjälpen:

Ett litet uppläggningsfat från Gefle porslinsfabrik.
En vit linneduk
Två gamla ramar

Stod länge och väl och tittade på en gammal fotogenlampa med rubinröd fotogenbehållare och en vit frostad glasskärm, skulle gissa på 1910-15, jugend...men jag köpte den inte...hm, typiskt. Bara för att jag inte visste riktigt VAR jag skulle ha den! Så typiskt mig! Så klart ångrar jag mig nu...haha.

Mer då?

Blå klänning, rea :-)
Armband
Ringar
Örhängen
Underkläder

Allt från Kapp Ahl

Mascara, Deborah
Kajalpenna, Deborah
Eye Make Up Remover, Deborah

Allt från Astas Parfymeri

Läppglans, Isadora
Nagellack, Depend

Allt från Åhléns

Hmm, undrar om jag missat något? :-) haha. Nej, men uscha nu låter jag som världens shoppinggalning :-) men det är verkligen inte så, det är så otroligt sällan jag shoppar... men det gör också att det är väldigt roligt dom gånger jag gör det.

För övrigt stod jag och höll i jättefina zinkkrukor som jag tyckte skulle vara jättefina att ha tex ljung i, men jag köpte dom inte! Såklart... jag måste nog åka tillbaka och köpa dem!

Tack Mallan för en supereftermiddag!

Strax, middag med mormor och morfar, det blir gryta, underbar höstmiddag!

Hörs, ha en skön lördagkväll (tänkte skriva fredagkväll, vad vilsen man blir när  man är ledig!)

// Evelina ♥


P.S. GRATTIS kusin Sara på 16-årsdagen! :-P D.S.


Hemklickat.

17,01

~~~~

Klickade hem lite nya gardiner och en löpare häromdagen. Trist dock att det inte är leverans förän slutet på september, men det får jag stå ut med. Inget kan ändå vara sämre än H & M:s leveranstider...usch så dåligt men ändå handlar jag där, för jag älskar ju H & M trots sega leveranser. Ja ja hur som, jag tänkte visa er vad jag klickade hem från Jotex.





Gardiner till sovrummet, 159 kronor för 2-pack.


Löpare Ambrosia, 89 kronor.

Hissgardin Ambrosia till köket, 199 kronor.







Bilderna är lånade från jotex.se

Den har anlänt!

22,34

~~~~

Idag kom den! IKEAKATALOGEN 2011.
Visst är det underbart? Tillsammans med den kan jag drömma mig bort, planera. Bygga ett nytt kök i min fantasi, inreda en walkincloset... och en massa annat.




Och just det...i morgon ska jag ju faktiskt till IKEA :-) tillsammans med mormor och mamma. Så jag måste nog fundera på om inte mååååste ha något med mig därifrån...hihi.

// Evelina ♥

Sign the pledge.

22,12

~~~~

Jag har gjort det, många med mig har gjort det. Närmare bestämt snart 390 000 människor. Gör det ni också!

Vadå?

Skriv under Oprah Winfreys upprop mot mobiltelefonanvändning i bilen.

Besök
Oprahs Pledge och gå vidare till "Take the pledge"





So...just do it!

// E ♥

Längesen.

13,49

~~~~

Ja, det var verkligen evigheter sedan jag skrev några rader i min blogg, en vår och snart en sommar har passerat sen sist. Jag kikade lite på statistiken och visst var det några som faktiskt kikar in på bloggen varje dag. Jag kan inte fortsatt låta er bli besvikna eller hur? :-)

Just idag gör jag inget alls. Vädret tillåter inga utomhusaktiviteter. Vi har en del projekt att slutföra innan det blir höst. Bland annat göra klart restaureringen av farstukvisten och måla/kitta några fönster. Just nu ser jag på Oprah som idag handlar skönhet världen över och medias hysteri kring ämnet. Väldigt intressant. Ska snart ta mig i kragen och greja lite här hemma. Ska släpa fram en hög med stryktvätt och titta på en gammal svensk film som börjar på ettan om en stund, det blir perfekt!

Med några semesterdagar kvar ska jag njuta trots att det ska regna hela veckan lång. På måndag börjar allvaret, vardagen och rutiner. På något sätt känns det alltid skönt att börja jobba igen efter semestern men också otroligt trist.

På semestern jag hunnit med en resa till Höga Kusten i Ångermanland. Jag kommer aldrig att se mig mätt på havet.



Det kommer fler bilder från semestern sedan.

Semestern har också inneburit en seg och mycket långdragen förkylning. Den började för två veckor sen och har egentligen inte släppt sitt grepp ännu. Dock är jag inte sängliggande, men var det i åtta dagar. Så fruktansvärt trist.
De senaste tre dagarna har vi haft fina vänner på besök från Linköping. Helt underbart. I oktober far jag ner till dem för ett veckoslut med trevligheter och miljöombyte.

Nej nu ska jag släpa fram tvätten. Donna ligger under en sjal och tittar på djurtv, det älskar hon! :-)

Hej så länge ♥