Porträttfotografering.

19,15

~~~~

Som jag nämnde i ett tidgare inlägg så skulle ju Niklas ta porträttbilder. Eftersom jag blev inspirerad av en bild på mormor från 50-talet ville jag ha det i gammal stil. Så jag bad morfar lägga vågor i håret, så som kvinnorna på 20-talet hade. Morfar berättade att på den tiden blötte man håret med sockerlag för att få vågorna att sitta ordentligt och länge. Morfar och hans delägare är de enda som i stan idag som kan lägga  vågor enligt den gamla skolan. För att ta det hela ett steg längre så sminkade jag mig tidsenligt också, googlade på det i går och fick några exempel på de var sminkade på 20-talet.

Så här kommer ett axplock av bilderna som vi tog idag.


































Det blev till sist denna som jag bestämt för att göra förstoring på men
kommer att framkalla väldigt många ;-)










Det strulade jättemycket när jag skulle uppdatera och det tog en himla tid... :-(

Kram <3

HELG!

17,02

~~~~

Några sista skälvande minuter, sen är det HELG! Hurra hurra!

Ifall jag inte skriver mer under helgen.... Trevlig advent!


Kram <3

Citronte och advenstljusstakar.

13,23

~~~~

Bloggar en snabbis på lunchen... sitter här med en kopp citronte som avslutning, underbart. I fönstren på jobbet lyser redan adventsljusstakarna.

I går var jag feberfri och tog mig från Knåda till Bollnäs...visste att det soprent i både kylen, frysen och skafferiet så jag var helt enkelt tvungen att åka och handla. Det slutade på den nätta summan av 892 kronor, damn! Heeelt galet, men känslan av att ha välfyllt i alla skåpen känns alltid lika bra, att veta att det finns mat trots att det kanske (eller är snarare) dåligt med pengar.

I morgon är jag ledig, fan vad det ska bli härligt. En Evelinadag med adventspyssel och lite bakning.

Såg på Leilas Jul igår kväll, kan det bli mysigare och godare än när Leila bakar/lagar mat? Skulle inte tro det! I går gjorde hon rostade mandlar som hon rullade i nougat och sedan kanel och kakao, mmmmm säger jag bara. Corflakescrispes, cookies med kanelsmak och chokladbitar i...behöver jag fortsätta? Kolla in
www.recept.nu för där finns alla underbara recept, eller rent av, köp Leilas nya bok A piece of cake. Det tänker minsann jag göra!

Nej, slut på lunchen nu. Känner att jag skulle kunna blogga vidare men tiden rinner i väg... Har dessutom inget internet hemma just nu heller, har slängt i väg ett mejl till telia så får dom fixa..


KRAM <3

Hemma än.

12,49

~~~~

Mm, är hemma än, men är feberfri idag i alla fall så jag kan åka och jobba i morgon. Blir en kort arbetsvecka om man säger så... Har semester på fredag =) ska bli så skönt. Då ska jag städa och göra advent i hela lägenheten, det kommer bilder på det, jag lovar =)

När jag blev sjuk var jag ju hos Niklas och jag är kvar där än men ska snart åka hem, väntar bara på att eldan skall brinna ut i kaminen.

Det är så mysigt ute nu, snö och vitt på träden, jag älskar verkligen vintern...hopppas snön får ligga kvar, har dock sett på vädret att det ska bli plusgrader i morgon =( men på ett sätt kanske det är bra, för man brukar säga att om Anders slaskar så braskar julen, det är Anders på söndag den trettionde =) så jag håller ändå en tumme för att det är lite slaskigt då så att vi får en vit och kall jul!

Igår var det en sådan vacker solnedgång här, så jag trotsade min feber och huvudvärk och gick ut och fotade den men Niklas fiiiiiina kamera som är underbart rolig att fotografera med =)

Här kommer solen...

Solnedgång över KnöaHian.



KRAM <3

Mmm...

14,04

~~~~

Fortfarande hemma och tråkar... Uuuuh... hur kul kan det blir liksom? Inte kul alls... Isch!

Ajaa, hoppas jag kan jobba i morgon... I morse mådde jag rätt bra men för nån timma sen kom huvudvärken igen... Det värsta som finns är att sitta på jobbet och stirra på en dataskärm med huvudvärk som hamrar, hamrar, stavas det så eller stavas det hammrar?? Aja...skitsamma.

MM, nej nu ska jag tråka vidare. Å förresten, varför visar dom bara repriser på TV? Bläää.

Kram <3

Förkyld.

11,30

~~~~

Mmm, hemma med huvudvärk, täppt näsa, halsont och hosta... Trevligt. Positivt att det snöar ute att det är snart är första advent och att jag snart får pynta för advent och jul, postivt att jag får lön i morgon.

Ligger hemma hos Niklas och fryser och dricker svartvinbärste ur en vit mugg med röda tomtar på =) lyssnar på elden som sprakar i kaminen och tittar på snön som faller tätt. I bland kan det på ett sätt vara ganska mysigt att vara sjuk, Om man plockar ut det postiva. Donna ligger som en i hopkurad som en fjällräv bredvid mig i soffan.

I fredags var vi och spelade bowling och käkade mat med jobbteamet. Trevligt, Jag lyckades få i hop hela HUNDRA poäng på två serier, hahahaha =) men jag är glad över min strike och dom få spärrar jag lyckades slå. På lördagen träffade jag Malin och fikade på stan. Sedan var jag och Niklas hos mormor och morfar på middag. Igår åkte vi till KnöaHian och var ute i skogen och letade julgran till mig och julen till mormor och morfar. Efter det käkade vi lite middag. Sen då? Joo, vi letade bra poser till porträtten som Niklas ska ta på mig til helgen. Blev många tokbilder också :) Sedan framåt kvällen började jag känna mig riktigt seg och trött.. Vi tittade på Wallander-Luftslottet och sen var det sängen för hela slanten.

Nu ser jag på efter tio på fyran där en tjej är med som arrangerar annorlunda julblomsterarrangemang, UNDERBART! Nu längtar jag ändå, ändå mer... Ååååh, nu visade dom just en helt otroligt vacker amaryllis... Nej nu ska jag dra filten över mig och fantisera hur jag ska pyssla hemma i helgen som kommer och hur jag vill ha det.

Lite bilder från igår...

Först några tokbilder...

Galen


Ssssccchh...


Gapskratt


Igen


Fin bild...


Och så två posebilder...blev mest tok i går, får vara allvarlig i helgen när vi ska ta porträtten.

Försöker vara fin...


Posar



KRAM <3

I love...

11,32

~~~~

My new phone...




KRAM! <3


Hihi

19.42

~~~~

Bloggar från min nya mobil :-)


KRAM <3

Dagens (eller gårdagens)

11,54

~~~~

Dagens bästa: Träffa älskingen och lyssna på gamla LP's
Dagens tvprogram: Du är vad du äter
Dagens låt: Erica - Heavenly (anno 1990)
Dagens sämsta: Mensvärk och sötsug utan godis

KRAM <3

=)

17,25

~~~~

Jag och Madonsan





Kram <3

Minns.

21,34

~~~~

Minns kristallnatten - den tionde november 1938.

I dag.

11,58

~~~~

Jag och Madonna hos Niklas.



Ser dock ut som ett åkerspöke med nytvättat hår och utan smink, sanningen...haha =)

KRAM <3

Jul jul...

16,11

~~~~

...strålande jul. Ge mig jul nuuuuuu. Jag längtar i hjäl mig snart. Efter en massa mys och en lång välbehövlig julledighet, det är år och dar sen jag var ledig en jul... som jag längtar nu!

Min pusselbit Tessan kommer hem nästa helg! Ska bli så underbart att umgås igen! Längtar...

KRAM <3

Mitt beronde.

13,41

~~~~

Mitt smink som jag använder mest/dagligen är dessa produkter nedan. Klarar mig inte utan dessa, har blivit beronde :)

Idag har jag inte sminkat mig och det känns inte riktigt som det ska, man ser ju sååå mycket snyggare och fräschare ut av bara lite smink på ögon, läppar och kinder.

















Ögonbrynspennan kommer från Isadora, ca 79 kr. Bronzingpudret kommer från Max Factor , 110 kr. Mastertouch concealer (helt underbar och funkar kanon, speciellt runt ögonen) från Max Factor , 100 kr. Mascaran kommer från L'oreal och heter Longitude, ca 120-130 kr. Läppglanset kommer från Lumené , 100 kr. Nyansen på läppglansen jag använder är nummer 5 och heter "hopeful". Har även nyansen på bilden, nr 7 och den heter "into my life".

Detta är vad mitt "sminkberonde" består av! :) Rekommenderar varmt alla produkterna, som inte är särskilt dyra heller :)

Detta var ett ytligt inlägg, men i bland måste man ju få vara lite ytlig, eller hur? :)

KRAM <3