Lunchnöje, är jag dyr?

11,01

~~~~

HUR MYCKET SKULLE DU KOSTA OM DU VORE TILL SALU ?


NATURLIG HÅRFÄRG ?
[ ] Rödhårig - 700 kr
[x] Brunhårig - 200 kr
[ ] Blond - 500 kr
[ ] Svart - 100 kr
[ ] Flintskallig - 50 kr
[ ] Annan - 700 kr


ÖGONFÄRG ?
[x] Blå - 1000 kr
[ ] Grön - 700 kr
[ ] Grå - 500 kr
[ ] Brun - 200 kr
[ ] Annan - 100 kr


LÄNGD ?
[ ] Över 2 meter - 2000 kr
[ ] 200-160 cm - 1700 kr
[x] 160-140 cm - 1500 kr
[ ] 140-120 cm - 700 kr
[ ] 120-100 cm - 400 kr
[ ] Under 1 meter - 200 kr


ÅLDER ?
[ ] 41-60 - 1200 kr
[ ] 31-40 - 1000 kr
[ ] 26-30 - 700 kr
[x] 21-25 - 500 kr
[ ] 18-20 - 200 kr
[ ] 0-17 - 100 kr


ÄR DU ?
[ ] Tvilling eller mer - 3000 kr
[x] Förstfödd - 3000 kr
[ ] Enda barnet - 2000 kr
[ Mellanbarn - 1000 kr
[ ] Tredje barnet - 1000 kr
[ ] Andra eller sista barnet - 0 kr


DRICKER DU ALKOHOL ?
[ ]4000 kr
[x ] Sällan - 3000 kr
[ ] Bara vid speciella tillfällen - 2000 kr
[ ] Ibland - 2000 kr
[ ] Bara på helger - 3000 kr
[ ] Alla andra dagar - 500 kr
[ ] En gång om dagen - 100 kr
[ ] Flaskan är mitt liv - 0 kr


HUR BRA SYN HAR DU ?
[ ] Har glasögon men använder dem inte - 2000 kr .
[ ] Inga synfel - 1000 kr
[x] Glasögon - 500 kr
[ ] Kontaktlinser - 200 kr
[ ] Opererat - 100 kr
[ ] Går inte att fixa - 50 kr


FÄRG PÅ BILEN ?
[ ] Rosa - 20,000 kr
[ ] Mörkbrun - 8000 kr
[ ] Guld - 7000 kr
[ ] Grå - 6000 kr
[ ] Blå - 5000 kr
[ ] Vit - 4500 kr
[ ] Svart - 4500 kr
[ ] Röd - 4000 kr
[ ] Grön - 3500 kr
[x ] Silver - 3000 kr
[ ] Lila - 2500 kr
[ ] Gul - 1000 kr
[ ] Orange - 1000 kr
[ ] Rostig - 150 kr
[ ] Ingen bil - 0 kr

SKOSTORLEK ?
[ ] 45+ - 3000 kr
[ ] 43-45 - 2500 kr
[ ] 41-43 - 2000 kr
[x] 38-41 - 1000 kr
[ ] 38-36 - 500 kr


FAVORITFÄRG ? [DU FÅR VÄLJA 4 OLIKA]
[ ] Röd - 6000 kr
[x] Svart - 1000 kr
[x ] Blå - 450 kr
[ ] Brun - 500 kr
[x ] Lila - 2000 kr
[ ] Vit - 4000 kr
[x ] Grön - 3500 kr
[ ] Orange - 3000 kr
[ ] Gul - 3000 kr
[ ] Rosa - 1000 kr
[ ] Annan - 500 kr


ANVÄNDE DU EN MINIRÄKNARE FÖR ATT RÄKNA IHOP RESULTATET ?
[ ] Ja - 5000 kr
[x] Nej, räknade i huvudet - 10.000 kr
[ ] Penna och papper - 20.000 kr
[ ] Bad någon om hjälp - 1000 kr

30 650 :- kostar jag ;-) men jag är inte till salu hihi...:-)

Nu blev det ju en massa uppdateringar och det kommer en till med om helgen för det har jag ju lovat...:-D


Firar

10,37

~~~~

"Firar" ett halvår utan snus och cigaretter idag! Jag saknar båda två lika mycket men jag känner samtidigt att jag mår mycket bättre nu. Jag har varit röksugen konstant nu i två jävla veckor, men jag är stark, klarar det. Jag är hela tiden jättenära att åka o väg och handla en ask cigaretter och dra i mig hela asken på en gång, men skulle jag göra det så skulle jag skämmas som en hund.


Ville göra en uppdatering om detta för jag är så stolt över mig själv! Har ju försökt sluta tidigare men det har inte funkat, då jag feströkt...men nu har jag liksom uteslutit det helt och det har funkat hur bra som helst. Nu ska jag ta tag i nästa halvår :-) ska på en fest om två veckor och då kommer det bli supersvårt att låta bli men jag SKA klara det också!


Kramar!


Ork.

09,34

~~~~

Är trött hela tiden, orkar inte hålla på med bloggen så mycket...så det blir mest korta uppdateringar... men det kommer en längre uppdatering om helgen, kanske i kväll om ni har tur ;-) kanske till och med lite bilder...:-)

Vädret gör en inte direkt piggare heller. Jaja, detta är klassiskt svenskt sommarväder. Regn regn regn.... men efter regn kommer solsken :-)

Är på jobbet, harvar på i de vanliga spåren, allt går sin gilla gång...hela tiden en vecka och några dagar närmare semester...

Hahahaaaa

08,16

~~~~

Detta händer nog fan bara i Sverige. Himmel...


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2746358.ab


Kom på.

16,52

~~~~

Kom på att jag faktiskt har shoppat i dag. Jag har beställt två böcker på nätet...
Stieg Larssons Män som hatar kvinnor och Michelle Magorians En liten kärlekssång. Den sistnämnda har jag säkert läst 10 gånger och jag kommer nog läsa den lika många gånger till. Det är min sommartradition.

En timme till, sen får jag sluta för i dag, detta har varit en otroligt seg dag. Hem och laga köttfärssås och pasta sen slöa i hop i soffan... Sitter här och längtar till middagen, haha... :)

Kolla vad jag vill ha.

Parfym

Var in tittade på Gina Tricots hemsida och där skulle jag kunna handla det mesta...fanns hur mycket som helst!

Kram igen!

Shopping.

16,24

~~~~

Ååååh, jag vill åka i väg och shoppa. Tror aldrig jag varit såhär shoppingsugen någon gång tidigare. Vill i väg i helgen... :) hoppas det kan bli så.. få mätta suget lite i alla fall...

Är det inte perfekt scrapväder nu? Inspiration...kom!

KRAMAR!!!

Tankar.

12,08

~~~~

I bland finns en massa tid för eftertanke, en massa tid som jag egentligen inte vill ha nu. Jag vill inte bli påmind om saker som andra sagt till mig, saker som jag helst inte vill minnas. Visst förtränger jag massor men en del saker vill inte lämna mig, de etsar sig fast och gör sig påminda lite då och då. Det finns också en del händelser som jag inte vill minnas men som också kommer upp till ytan emellanåt. Jag vill ha tid för eftertanke ägnade åt trevliga saker. Snart kanske den tiden kommer, jag längtar. Nu när jag är mer sårbar och känslig än annars vill jag bli påmind om fina saker och fina händelser i livet. Allt det andra kan jag vara utan. Som tur är har allt det som hänt format mig till att bli stark och att våga säga i från när jag tycker att något är fel. Jag känner att JAG är stark, starkare än någonsin. Ända till saker kommer över mig och jag blir trött och ledsen ända in i själen.

En orsak till att det blir så här måste vara för att jag väljer att inte tänka på det som varit när tankarna kommer och slår mig rakt i magen med knytnävarna, för så känns det då det kommer. Jag slår bort tankarna och går vidare med livet. Då blir det så här. Det verkar som att jag helt enkelt måste låta mig själv göra de "tidsresorna" i bland för kunna gå vidare utan få en panikångestattack som inte är denna värld.

En sak som slog för en tid sedan, jag har nästintill slutat gråta! Jag som alltid gråter, jag som kunde gråta floder. Helt otroligt, nu gråter jag en skvätt sen får det vara bra. Gråt tar så mycket energi ur kroppen. Att inte gråta så ofta är så skönt :) fast samtidigt kan jag gråta av helt oförklarliga anledningar... jaja.

Det här blev bara en massa surr... jag ville bara skriva av mig lite...

Huvudsaken är att jag är lycklig, jag mår bättre än på mycket mycket länge och jag har det bra. Men jag är trött och jag behöver vila och ägna tid åt mig själv. Snart kan jag det, snart får jag en lång välförtjänt semester! Till hösten är jag en ny människa, inte lika trött och överkänslig mot allt.

Nu ska jag snart hem och fira midsommar och glömma allt trist för ett tag.

Sen vill jag säga jag älskar dig till alla som förtjänar det, ni vet vilka ni är!

Kramar och trevlig midsommar!

Vuxen?

14,50

~~~~

...ja enligt detta testet är jag mest vuxen och lika mycket barn och tant som jag är tonåring... = )

() jag älskar tv-spel
(x) min favoritglass är daim
() jag föredrar hårda paket
() jag bor hemma hos mina föräldrar
(x) jag tycker om tecknade filmer.
(x) min favoritsylt är jordgubb
() jag tycker att pussar är äckligt
() jag tycker att tobbe trollkarl är rolig
() jag vet inte vad "sitt still" betyder
() jag har ett gosedjur i sängen

Summa: 2


Tonåring:

(x) jag svär ofta
() jag festar minst en gång i månaden
() jag tycker det är coolt att bli full
() jag har finnar
() jag ogillar barn
(x) jag önskar mig pengar i födelsedagspresent
() jag har en kondomsamling
( ) jag kan inte vistas ute utan smink
() jag ogillar ansvar
() jag sover helst längre än till kl 11 på morgonen

Summa: 2


Vuxen:

(x) jag vill ha/har barn
() jag tittar alltid på aktuellt
(x) jag önskar mig saker till hemmet
(x) jag vaknar kl 8-9 utan väckarklocka  (men somar alltid om)
(x) jag tycker om äggula
() jag är gift
(x) det bästa med julafton är att släkten samlas
(x) jag tittar alltid på melodifestivalen
(x) när jag lyssnar på radio så hör jag på p4
(x) jag storhandlar

Summa: 8


Gubbe/Tant:

(x) jag tycker om att lösa korsord
() jag har gråa hår
() jag har mycket rynkor
() jag lagar mat varje dag
(x) jag bjuder bara hem folk om det är riktigt städat hemma hos mig
() det första jag kollar efter i tidningen är dödsannonserna
() jag förstår mig inte på dagens ungdomar
() jag har barnbarn
() jag blir gladast av mjuka paket
() jag tycker om kokta grönsaker

Summa: 2


barn:
2
Tonåring: 2
vuxen: 8

Gubbe/tant : 2


Bilder

13,44

~~~~

Här är lite bilder på min bror från hans student.



     

Lista

02,16

~~~~

Nu läll, kommer en lista som heter duga i alla fall. Haha...

Ditt namn? Evelina
Födelseår? 1984
Hur lång är du? 157,5 cm
Spelar du något instrument? Nej, tyvärr
Dina första tankar när du vaknar? NEEEJ, inte morgonigen...
Är du hungrig? Nej
Vart befinner du dig just nu? På jobbet
Biter du på naglarna? Nej, det har jag slutat med
Vad har du för färg på trosorna/kalsongerna? Svart, med orange tryck
Är du bra på? Mycket :)
Har du några husdjur? Ja, lilla hund
Är du singel? Nej, inte det minsta
Vad heter din farmor och farfar? Farmor heter Gun-Britt och farfar hette Georg
Vem är snyggast? Den som är lycklig
Vem vet mest om dig? Vet inte, men snart gör Mats det
Vad vill du ha just nu? Hemlis
Ditt mål i livet? Må bra med min familj, ha ett jobb jag trivs med
Rädd för? Att något otäckt ska hända de jag älskar
Har du någon vän du känt i 10 år? Japp
Har du körkort? Jajamen!
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Rebecka eller Karolina
Pepsi eller Coca cola? Cola, givetvis
McDonalds el. Burger King? MAX
Sjunger du? JAA!
Vad har du för skostorlek? 37,5 men det finns inte så 38
Vill du gifta dig? Ja
Är du en hälsogeek? Nej, haha
Kommer du överens med dina föräldrar? Njä
Din hårfärg och frisyr? Mörkbrun
Skorna du hade på dig idag? Ballerina och foppatofflar
Grönan eller Liseberg? Gillar inte sånt
Vad sover du i? Trosor
Kläder du hade på dig idag? Jeans och tröja
Favoritfärg på kläder? Grönt, lila, svart, grått
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Fina klänningar
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Varierar
Har du rosa kamouflage-kläder? Pfff, skulle inte tro det
Tatueringar du har? Nej, men jag skulle vilja
Piercingar du har? Öron
Har du glasögon? Alltid
Hur ser din plånbok ut? Har ett kortetui i rostfritt stål
Din perfekta Pizza? Äter inte så ofta och då varierar fyllningen från gång till gång
Randigt, rutigt eller blommigt? Randigt
Favoritårstid? Höst
Favoritmat och dryck? oj, svårt! varierar ju hela tiden!!!
Favoritdjur? Hund
Favoritparfym? Can can by Paris Hilton
Vad köpte du senast? Mat
Hur mycket pengar har du? För lite
Hur svarar du i telefonen hemma? Evelina
Hur svarar du i mobilen? Evelina
Vem ringde du senast? Theresa
Sov du ensam inatt? Ja
Vem sov du senast hos? Mormor
Vad gjorde du kl 08 imorse? Sov
Vad gjorde du för 15 min sedan? Satt här
Det sista du sa högt? Pratade med kollegan om invandring
Det senaste någon sa till dig? Som sagt. Se ovan
Vad har du druckit idag? Vatten, kaffe, cola, bubbelvatten, te
Vad var det senaste du åt? Godis
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit
Vad är det för väder hos dig nu? Uppehåll men molnigt och blir regn snart
Godaste glassmaken? Choklad
Sover du tungt? Som fan
Drömmer du mardrömmar? då och då
Favoritklädsel? Bekvämt
Vad ser du om du tittar till höger? Min kollega
Vad ska du göra härnäst? JObba vidare
Humör just nu? Bra men trött
Favoritgodis? Choklad
Sommarplaner? Träffa folk, ha det trevligt
Hur många kuddar sover du med? 2 i bland fler
Morgon eller nattmänniska? Natt
Har du dåligt morgonhumör? I bland
Är du kittlig? Ja
Snarkar du? Ja, min sambo kallar mig snarkmoster...haha, snarkar tydligen mycket i bland
Stjärntecken? Oxe
Stökigt el välstädat?  Varierar
Längtar du mest efter just nu? Hemlis
Om du fick väcka någon från de döda, vem skulle det vara? Svårt svårt
Vad väntar dig om 10 år? Då har vi två ungar och vi har flyttat till en större villa...och jag 35 *omg*
Vad luktar det just nu om du sniffar lite? Kontor
Saknar du någon nu? Ja
Snus eller cigaretter? Inget av det, tack
Vill du ha barn? Jag vill vill vill
Hur ofta loggar du in på helgon? Aldrig
Längtar du till din nästa födelsedag? Nej, tack
Är du snäll? Ja
Är du blyg? Ibland
Tycker du att du har fin dialekt? Ja, men vissa gånger låter den fördj*vligt
Favoritfärg? Grön
Har du spytt i någons knä? Vet inte
Syskon och deras ålder? 2 st, 16 (snart 17) och 21
Klädaffär? H & M gina och massa andra
Senaste skola? Torsberg
Klass? Kultur
Tycker folk du är snygg? Njae, men Mats gör det
Är du modig? Ja, när jag verkligen måste
Har du använt någon hårprodukt idag? Spray
Har du bråkat med någon idag? Nej
Vad har du för planer till helgen? Sjunga med kören och umgås med älsklingen
Är du sugen på något nu? Nej
Har du kvar dina barndomsskivor? Några
Brukar du bada i sjöar om somrarna? Ja
En film?Borta med vinden
Vem får en kram? Morfar
Brukar du läsa horoskop? ibland
Kan du baka bullar? Jepp
Bläck eller blyerts? Bläck
Katt eller råtta? Inget
Hund eller katt? inget
Sängstorlek? 180 :)
Müsli eller corn flakes? Cornflakes, sen strör jag havregryn ovanpå
Hur ser du ut idag? Gröna byxor, svart tröja, glasögon, sjal
Vad såg du senast på tv? Jerry Springer
Tycker du om din pappa? Ja
Vem i din släkt pratade du senast med? Mamma


Natt.

00,46

~~~~

Mm, miss i nassa äre nu. Sitter på jobbet, men inget funkar här som vanligt.

Min bror har tagit studenten, visste att du skulle klara det min älskade bror! Jag grät och mindes innan dom sprang ut och när jag såg Rickard i kostym och studentmössa började jag storböla, hahaha :)
Hade ju tänkt lägga upp lite bilder från studenten men det funkade inte just nu...typiskt. Får göra det sedan.

Nu längtar jag bara hem, är trött och har en malande huvudvärk sen flera dagar, den är inte så farlig men den finns där ändå och stör. Vill bara hem och sova nu.....

Meeeeeeen, jag hade skrivit en massa och när jag skulle uppdatera och publicera det så hängde sig bloggsidan.. så jag orkar inte skriva om det nu...

Natt och kram på er!!!

Trött.

12,01

~~~~

Jag är trött som ett as hela tiden, därav dåligt med uppdateringar...
Men det kommer väl nåt snart...när jag känner för det. Just nu är jag bara trött och vill sova mest hela tiden.


KRAMAR!

Hanna.

08,19

~~~~

Vill bara säga GRATTIS gumman, är så glad för din/er skull! =)

http://fnyz.blogg.se/

Slut.

19,08

~~~~

Får strax sluta och gå ut i det fina vädret. Är ju halvvägs in i jobbveckan nu, ledig på fredag, ska bli himla skönt.

Glömde visa min fina klocka i förra inlägget. Födelsedagspresent från hjärtat.

Klockan


PUSSAR!!!