Söndagkväll.

21,10

~~~~

Jaha :-) då var en vecka åter till ända. Helt maklöst! Tiden går likt ett lokomotiv som inte går att hejda. I morgon drar en ny arbetsvecka i gång igen med allt vad det innebär och har ett erbjuda, jag går in i den med en positiv anda :-) har faktiskt inte ens haft söndagsångest och det är inte något som hör till vanligheterna i mitt liv kan jag säga. Brukar ligga och våndas mest hela söndagen om jag inte tar mig för något att göra, så bästa medecinen är alltså att sysselsätta sig! Helt otroligt också att det är den nionde arbetsveckan jag inleder sedan semestern, jag har ta mig sjutton inte märkt att tiden gått heller.

Idag har jag storstädat på övervåningen. Nya gardiner fick jag upp i sovrummet så nu känns det väldigt varmt och ombonat där, jag välkomnar vintern med öppna armar! Känns i alla fall skönt att ha städningen gjord...det är inte direkt något som jag ser fram emot att göra, även om jag emellertid kan finna det rogivande att gå med dammtrasan i handen och dammsugaren i den andra. Jag fick dock inte så mycket gjort som jag tänkt mig, men är det inte alltid så?
Jösses, apropå att jag välkomnar vintern med öppna armar...jag har kommit fram till att inte sagt hej då till sommaren ännu och jag har inte hunnit njuta klart av höstens alla färger heller. Alla bladen har rasat av träden och nu är kalt och mörkt, men det är ändå fint på något vis med frosten och kylan som sätter sina spår. Så, det är bara acceptera att det blir vinter :-) vintern är ju helt underbar på sitt sätt :-)

Förresten jag har nedräkning nu. Till flera saker. Till advent, till 24/11 också, då far jag till Linköping. Finns saker att se framemot...en massa roligt...fester, fika på stan, jul, tid att umgås. Ser fram emot tid att umgås och bara vara.

Det känns som att jag går en helt fabulös tid till mötes! Och jag kommer att uppleva den med dem som betyder mest i livet! ♥

Vi hörs!
Kram/ Evelina

P.S. Äcklas av råttorna som härjar i taket mellan våningarna...fy för den lede vad dom lever om nu! D.S.

Hej å hå.

21,16

~~~~

Nu har tiden rusat i väg igen. Det är ju inte klokt vad tiden går fort. Om tio dagar är denna månad slut och på söndag är det åtta (!) veckor till julafton, bara åtta! Helt otroligt ju :-)

Jag och
Jenny har varit på en 24-timmarskryss med Viking Cinderella, vi hade det helt fantastiskt! Buffé, barrunda och taxfree på kvällen. Dagen efter hade vi en fabulöst skön spaförmiddag med badritual och fotkur deluxe. Fotkuren bestod av fotpeeling, fotmassage, handmassage och skalpmassage. Detta var 3-4 oktober och vi har redan pratat om en till kryssning och självklart ska vi göra det :-)

Just nu är det mycket jobb och faktiskt en del övertid. Jag kommer att vara ledig 12/11 och 24-26/11 och det ska bli så fruktansvärt skönt! Fram till dess ska jag hinna med en halloweenfest (ja faktiskt, men okej, det kan bli kul) middag för mormor och morfar, hämta en mackapär som ska mäta min sömn och ta Donna till veterinären och några fikor på stan. Detta är en bra höst

Nu börjar skitprogrammet "Välkommen åter"...vilket betyder att det är dags att stänga av tv:n. Jag passar även på att utfärda en varning för det programmet!

Nej nu ska jag strax lägga mig i sängen och landa lite innan jag ska sova. Alltid skönt att koppla av en stund innan tycket jag. Fantisera lite om adventspyssel kanske :-D jag längtar som en galning!

Hej så länge.

// Evelina