Jul och tulpaner.

23,34

~~~~

Lite juliga bilder. Julen har redan dansat ut hemma hos oss och bytts ut mot ett lite "vårigare" tema, tulpaner och lila detaljer. Måste säga att vi haft en helt underbar jul... jag vet att jag inte berättat något om hur vi hade det då, men jag orkar inte ju :-) ni har ju fått en liten "årskrönika i alla fall... :-)

Här kommer lite bilder när vårat hem var juligt.

Äpple.



Smällkaramell.



Julgranskula.



Så fin adventsljusstake.



Tomtar & kryddburkar



Adventsstjärna.





Tulpanerna.




Som ni ser har jag "snöat" in liiiite på närbilder, men jag bara älskar att fotagrafera närbilder. Tycker det är så otroligt roligt. Lovar att det kommer lite andra bilder också sedan :-)

Kristaller.

23,25

~~~~

Kristaller.


Mmmm..

13,25

~~~~

Någon som smkat denna? Undra om den är god?



Sol.

13,07

~~~~

Det är svinkallt, jag är förkyld, det är fredag och helg och helgen kommer inte alls bli som jag tänkt mig men men... vad är det man brukar säga? Sol ute, sol inne, sol i hjärta ♥, sol sinne :-) det är ju faktiskt så man måste tänka en sådan här gång, eller hur?

Appropå svinkallt, visst är det märkligt att det har blivit ett sådant samtalsämne av kylan? Det tycker i alla fall jag. Nog har det varit såhär kallt många gånger förut... Inget märkligt alls med det tycker jag. Jag tackar kung bore för att det äntligen är riktiga vintrar igen. Visst, det är klart att det blir en snackis av att man uppmätt temperaturer under 40 graderssträcket på termometern, men riktiga köldknäppar har det varit förr, så jag kan inte riktigt förstå att det blir rubriker och långa repotage om det i media. Visst lär det väl finnas viktigare nyheter?

Nu blir det Oprah, isn't she lovely? ♥

Ja just, sambon är på väg till Hudik för att kolla skoter, en Lynx rave 800 -04... ohh nu kanske det blir skoter igen ute i verkstan... hoppas. Han sålde sin strax innan jul... gissa om han "bott" på Blocket.se? Haha :-) min lilla "blocketgubbe" :-)

Nääe, nu ska jag glåma lite på Oprah... :-)

HUJ!

Sjukstuga.

20,20

~~~~

Jepp, så är fallet. Förkylningen från helvetet slog till. Har varit småförkyld några veckor och på nyårsdagen bröt det ut litegrann, i morse var det rätt skruttigt men bestämde mig för att åka att jobba ändå. Gick halva dagen sen kastade jag in handduken. Hoppas att det går över snabbt det här. Orkar inte vara dålig, har inte råd och inte lust med det heller. Jaja, det är väl bara att bita i det sura äpplet.

Var på apoteket och handlade för en halv förmögenhet, närmare 600 kr för värktabletter, förkylningstabletter och lite receptbelagda mediciner. Helt sjukt... fattar inte att mediciner kan vara så dyra.

Näe nu ska jag vila lite mera... bara rappel på tv. Kanske man ska gå in och buda lite på tradera? :-) det kan vara ett roligt nöje emellanåt, eller bara att titta kan också vara skojigt.

En annan hemsida jag besöker ofta just nu är
Nordljus
Kika in där och njut... :-)

Ja nu vet ni läget...

Hoppas ni överlever i kylan... och ni, försök spara på er elanvändning, bara ett tips nu när det är så kallt och risken för elbrist är stor. Jaja, jag är arbetsskadad... :-P men kan vara bra att tänka på. I och för sig ska man alltid tänka på att spara på sin energiförbrukning, men just nu är det extra viktigt.

Kramar ♥

Året var 2009.

22,16

~~~~

Årets köp: Peugeot 307, min nya fina underbara bil.
Årets aktivitet: Renovering.
Årets händelse: Förlovning 2009-10-11.
Årets upplevelse: Glassrestaurangen i Söderköping. Vilken grej!
Årets sorg: Min gammelmormor som lämnade jordelivet 02,30 den 30:e december. Ha det bra hos din älskade Sigge, jag tänker på dig mommo.
Årets utsikt: Vida Blick, Rättvik. Räkaklitt, Edsbyn.
Årets bästa: Flytten till Knåda.
Årets nederlag: Viktökning, noll motivation.
Årets pryl: Måste vara kameran jag köpte, Canon Eos 500 :-)
Årets film (enligt mig): Australia.
Årets jobbigaste: Deppen, djup jävla depp. Lycka när jag vände det hela själv.
Årets kväll: Nyår, utan tvekan, har inte skrattat så mycket på väldigt väldigt länge!
Årets månad: Oktober.
Årets besvikelse: Sommaren, vilken pissig sommar, regn, regn, regn och åter regn.
Årets mys: Jul och midsommar.