Porträttfotografering.

19,15

~~~~

Som jag nämnde i ett tidgare inlägg så skulle ju Niklas ta porträttbilder. Eftersom jag blev inspirerad av en bild på mormor från 50-talet ville jag ha det i gammal stil. Så jag bad morfar lägga vågor i håret, så som kvinnorna på 20-talet hade. Morfar berättade att på den tiden blötte man håret med sockerlag för att få vågorna att sitta ordentligt och länge. Morfar och hans delägare är de enda som i stan idag som kan lägga  vågor enligt den gamla skolan. För att ta det hela ett steg längre så sminkade jag mig tidsenligt också, googlade på det i går och fick några exempel på de var sminkade på 20-talet.

Så här kommer ett axplock av bilderna som vi tog idag.


































Det blev till sist denna som jag bestämt för att göra förstoring på men
kommer att framkalla väldigt många ;-)










Det strulade jättemycket när jag skulle uppdatera och det tog en himla tid... :-(

Kram <3

Kommentarer
Postat av: Fnyz/Hanna

SUPERfina foton! så underbart med ett sånt tema åxå, det är så du! fredrik fick åxå se å hans kommentar "hon tycker ju om lite gammalt hon så det är ju evelina i ett nötskal" haha tyvärr så täntke jag direkt på mats när han sa så men vi menar ju egentligen gamla saker :-D hihi





du är iaf jättevacker på fotona!



kramar

Postat av: pusselbiten

Blev jättebra bilder=) Måste du blivit nöjd med=) Kramen!!!

2008-11-30 @ 21:37:56
Postat av: Frö

Åh, superfint! Vilken bra idé med håret och allt. Puss!

2008-12-01 @ 10:15:24
URL: http://thisisversailles.wordpress.com
Postat av: Annika H

Verkligen fina bilder ni lyckades ta på dej. Måste verkligen vara nöjd med dem.



Kramar

2008-12-01 @ 17:49:53
Postat av: Evelina

Tack för fina kommentarer :)

2008-12-01 @ 21:58:51
Postat av: Malin

Fina bilder

2008-12-02 @ 09:44:11
Postat av: Sara

SV: Jo då, visst tycker jag om barn. Bara dom inte gnäller, grinar, stör, skriker eller slås. Visst, de gör alla barn. Men guuuh så irriterande de är. Speciellt barn som man inte känner. Dom som man känner törs man ju säga till.

2008-12-04 @ 19:34:06
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Veronica

Så vackra Evelina! Ser att du inte är hundrädd längre :)



Hannas mamma

2008-12-08 @ 17:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback