Lite gnäll.

16,31

~~~~

Nu ska jag vara riktigt gnällig, men jag tycker att jag har fog för det.

Sedan cirka ett år tillbaka har jag lidit, ja, jag tycker att jag har lidit låter kanske lite väl men… I alla fall… illamående, yrsel, darrningar, hjärtklappning, blodtrycksfall och svimningskänslor när jag har ätit något. Ibland blir det så illa att det enda som hjälper är att sova. Dessa problem kallas för Vasovagal reaktion. Min kropp tar mer blod än normalt att smälta maten jag äter. Lösningen på problemet ska enligt läkaren vara att äta ofta och lite. Nu ska jag försöka ställa om mina matvanor, igen… Det är tydligen inget som går att medicinera bort. Det känns i alla fall väldigt skönt att äntligen få veta vad det är jag släpar runt på. Har nu mått illa sedan jag åt lunch klockan elva…snart middag nu och jag bävar för hur det ska bli efter det. Får se om jag får i mig något överhuvudtaget med detta mående. Detta var tydligen inte så väldigt vanligt problem heller, varför är jag inte förvånad? Määään ja ä ente bitter! *suuuuck*


Det här känns som en jättekul ”topping” ovanpå giftstruma, celiaki (glutenintolerans) laktosintolerans samt en massa andra allergier, ryggproblem, eksem, kronisk slemhinneinflammation i näsan…ja, listan kan göras lång. Åh, känner mig så uppåt just nu… Om jag bryter ihop och går vidare så kanske jag kommer igen sen? Eller vad tror ni?

Nu har jag gnällt färdigt…


Bonsoir!


Kommentarer
Postat av: fnyz

men gumman, det här hade jag ingen aning om :-( hoppas det blir bättre av förändringarna och att det fungerar bra för dig att ändra. det är ju bra att äta ofta och ltie för alla egentligen då håller man ju matsmältningen igång på ett mer normalt sett åxå.



ja jag fattar inte varför du ska behöva drabbas av så många olika saker, både i sjukdomsväg men även i livet i övrigt :-( hoppas verkligen att man har sin "kvot" av elände för i så fall kommer du vara den lyckligaste efter du fyllt 30 ;-)



kramar

Postat av: Schwan

Åh, det lät inte kul. Skickar en kram och hoppas att du hittar ett sätt att balansera det hela!

2009-12-22 @ 16:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback