Säkert retar de nån...

23,59

~~~~

Det här är ett inlägg som säkert kommer att reta många, eller åtminstone nån... Så om du inte vill bli uppretad sluta läs... NU :-)

Ofta funderar jag på är jag värd mindre än "andra" för att jag inte har några barn? Är mina åsikter värda mindre? Vet jag överhuvudtaget nånting fast jag inte har barn? Vet jag nånting om livet fast jag inte har barn? Man får bita sig i tungan och väga sina ord innan man uttalar sig bland folk som har barn, det är verkligen så, tro mig. Det är enklast att vara tyst. Min åsikt är skit.

Ofta får jag höra: Varför ska du vara ledig då och då? Du har ju inga barn! Du behöööööver ju inte vara ledig. Kommentarer känns överflödiga, nej men herregud det är klart jag inte behöver vara ledig, för jag har inga barn och därmed inget liv...eller? Jag tänker detta, säger inget. Det är bäst så. Ingen idé att argumentera. I bland önskar man att folk rent ut sagt bara höll käft! Tänk om jag inte kan få barn och min högsta önskan är att kunna få det? I bland önskar jag att folk tänkte sig för innan dom pratar.

Eller: Vad vet du om det? Återigen, kommentarer överflödiga. Jag har inga barn, vet inget om hur det egentligen är att leva.

Har man inga barn har man inget fog för att vara trött som en idiot, ingen anledning att ha ett tvättberg som bara växer eller att känna att man inte har tid för sig själv och knappt har någon fritid alls. För hur är det möjligt när man inte har barn? Vi "barnlösa" har väl all tid i världen? Tack men nej tack, det funkar inte så...

Var och varannan dag upplever jag detta, och säkert många med mig.

Om jag nu har klivit någon på tårna, jag ber om ursäkt för det. Eller nej, det gör jag inte. Det är såhär jag känner. Punkt och slut.

Sist men inte minst, jag vet precis hur jag inte vill vara när jag själv har barn. Skön känsla. Kom nu inte och säg: "Du kommer att ändra dig när du själv har barn".

Alla är inte sånna, men många. Jag vill inte dra alla över en kam.

Over and out.


// Aningen less och trött Evelina som måste få ur sig vad hon tänker.




Kommentarer
Postat av: sara ståhl

Vet precis vad du menar, är med om samma saker i studiegruppen min.

2009-12-20 @ 11:00:10
Postat av: Evelina svarar

Ja, Sara det kan jag tänka mig. Inte så roligt alla gånger.

2009-12-20 @ 12:02:07
Postat av: Annika H

Väl valda ord som också jag känner igen mig i och då har jag heller ingen partner att tänka på då kan man jobba ännu mer ändå.....

2009-12-20 @ 13:56:33
Postat av: Sara

Du tog orden ur munnen på mig!!!

Jag håller med dig till 100%

Postat av: fnyz

klart du är värd lika mycket som alla andra och du måste åxå få vara ledig! de kommentarerna kan jag inte ens förstå varför man itne ska ha samma rätt att var ledig, eller trött eller vad de må vara, sen om det är åsikter om HUR man gör med barn är det väl en annan sak men det verkar inte som det är det du menar.



alla har alltid för ltie tid oavsett barn elelr inte :-D så är det ju, man hinnre aldrig med allt man tänkt göra, definitivt inte tvätten :-p oavsett om man tvättar för 1, 2, 5 eller 10 personer så verkar det vara lika mycket tvätt jämt :-D

2009-12-20 @ 17:20:49
URL: http://fnyz.blogg.se/
Postat av: Schlange

Sant, Evelina!

2009-12-20 @ 21:16:20
Postat av: Evelina svarar

Hanna: HUR man gör med barn, man vet nog ändå mer än man anses göra fast man inte har några egna barn. Det tror i alla fall jag. Och nej, det inte det jag menar, men jag känner nog ändå att jag är och snuddar lite på det.

2009-12-21 @ 16:35:24
Postat av: fnyz

det jag menade evelina är om nån går fram till mig på stan å säger till mig att jag gör nått fel med MITT barn DÅ kanske jag skulle fråga om personen ifråga har barn själv för jag tycker det är helt fel om man lägger sig i hur andra gör med barn oavsett om man har barn eller inte själv.

2009-12-22 @ 11:30:29
URL: http://fnyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback