Kan det inte bli vår nu?

20,30

~~~~

Längtar så otroligt till våren nu!



Snön ligger djup och tung överallt. Blåsten yrar och får snön att virvla omkring och lägga sig i tjocka drivor. Tröttheten är monumental, ansiktet glåmigt och de mörka under ögonen blir får en mörkare och mörkare ton.  Längtar till jag ser den första snödroppen, tussilagon, tulpaner och grenar som knoppas. Hör redan fåglarna kvittra mer och mer, tar fasta på det, FÖR det är ett sant vårtecken med fåglar! Framför allt, det är ljusare! Visst är det underbart.

Eftersom det kommer dröja innan vårblommorna kommer fram har jag alltid färska tulpaner på skåpet i vardagsrummet, för att förgylla vardagen, för att få in lite färg. Det behövs.
I helgen ska jag plantera om mina mårbackapelargoner och ställa dom i köksfönstret och se om dom vill vakna till liv, också det ett sant vårtecken.

Har ett projekt på gång i vår också, måla om i badrummet, få in nya textilier och lite blommor och nya prylar. Tror det kommer bli underbart :-) en helg sen är jag klar med det, kommer inte kosta mycket heller. Max en tusenlapp så har vi ett "nytt" badrum!

Annika, tack för i söndags, alltid lika kul att träffa dig. Vi får göra om det snart igen.

// E ♥

Kommentarer
Postat av: sara

Va kul att ni ska göra om badrummet :) det där huset har fått sig ett lyft sedan du flyttade in där :)

Postat av: Christer

Hejsan!!

Hamnade här på din blogg när jag surfade runt lite.

Vilken härlig vårbild,nu dröjer det inte länge innan det börjar blomstra i våran natur.



Ha en skön vår.

Hälsningar Christer.

2010-03-24 @ 16:48:48
URL: http://www.christersfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback