Just do it!

19,49

~~~~

Bestämde mig i helgen för att damma av den gamla NIKE-sloganen Just Do it! I helgen som var, eller när var det nu...förra torsdagen bestämde jag mig för att delta i en "Biggest Looser-tävling" på jobbet som kommer att pågå vecka 6-22. Så förra helgen frossade jag loss rätt så rejält :-) snacks och vin och lite annat jox slank ner i min mage.

Jag kände att gränsen var nådd för min del.
Att jag är för tung och att det är dags att göra något åt det.
Och det nu innan det går ändå längre. Det blir bara svårare att göra något åt ju längre tiden går.

Så nu är det promenader som gälller och lite mindre kolhydrater och en massa massa mer grönsaker på tallriken. Jag har ätit mycket frukt och grönt tidigare också men nu kör jag på ändå lite mer det :-) och inget "fusk" under veckorna med fika, godis osv. En dag i veckan tänker jag unna mig.

Tidigare ikväll blev det, benböj, utfall, situps, "sneda" situps, rygglyft och fågelhunden (ryggövning). 3*10 på alla övningarna. Kändes jätteskönt. Blev också en liten lunchprommis på jobbet :-)

Ska klicka hem en pilatesboll och hantlar nu och eventuellt en yogamatta också.

Först uppdrag granskning och check av bandyresultaten.

Sååå...just do it!

/ E


Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt Evvan!!! Jag vill oxå vara med i en sån tävling ju : )

2011-02-09 @ 21:42:47
Postat av: fnyz

jättebra gumman! härligt när du är så taggad. de kommer gå kanon

2011-02-10 @ 21:35:44
Postat av: Sara

Ang. pilatesbollen. Sånna finns de på gymmet i Arbrå där jag tränar. Och häromkvällen när jag var där så skulle jag köra sit ups på bollen (tycker att de är skönast att göra de på en sån). Iaf så skulle jag rätta till fötterna så att jag hade dom i rätt position, så jag ställer mig upp gör detta å sen sätter mig. Fast under den lilla ynka microsekunden jag stod upp så hann bollen rulla iväg så jag satte mig pladask på arselt på golvet :D :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback