Böcker.

19,39

~~~~

Böcker. Jag borde läsa mer böcker. Jag som alltid varit en bokmal, är nu korsordstokig. Jag löser korsord så fort andan faller på. Det är en fin avkoppling och väldigt lärorikt med för den delen. Men det här inlägget skulle ju handla om böcker och inte om korsord. Måste det vara så att andan faller på för att jag ska känna lusten att läsa också? I så fall har inte andan riktigt fallit på alls under en kolossalt lång tid.

Jag börjar läsa en bok, sen tröttnar jag. Liksom glömmer bort den. Jag har en hel trave som ligger och väntar på att bli lästa.

De här böckerna:

Pengar - Victoria Benedictsson
Mossvikenfruar, chansen - Emma Hamberg
Jane Eyre - Charlotte Brontë
(som jag läst för evigheter sedan men vill återuppleva känslan av hur det var att läsa den)
Män som hatar kvinnor - Stieg Larsson (påbörjad, för väldigt längsen. Jag kommer liksom inte in i den. Är den värd att fortsätta gneta med?)
Främligen på Widfell Hall - Anne Brontë
14 år till salu - Caroline Engvall
En plats i solen - Liza Marklund
(också påbörjad, jag är inte riktigt förtjust i den som andra Marklundböcker)
Anne Frank, som jag minns henne - Miep Gies (snart färdigläst)
Samt två böcker skrivna av Katerina Janousch

En salig blandning. Flera klassiker, jag gillar klassiker. Blandat med andra, lättsammare böcker, biografier, ja nästan vad som helst.

Jag kanske ska ta mig an högen med böcker redan i kväll, så kanske andan faller igen?

Förresten, fick jag en sådan fin bok av Niklas i julklapp. En brud för kung och fosterland skriven av Lena Rangström. Den är så fin att jag nästan inte vågar läsa i den :-)

Nu, Solsidan. har jag aldrig sett. Alla säger att det är SÅÅÅ bra. Ja vi får väl se :-)




/ E


Kommentarer
Postat av: Sara

Har du läst "En blomma i Afrikans öken"? Finns en fortsättningen på den oxå.

Åsså "Pojken som kallades Det". Finns nog fyra eller fem böcker i den serien. Skiiiit bra!

Jag läser bara verkligenhetsbaserade böcker. Har ingen ro att läsa sånt som är påhittat. Sen så tycker jag om biografier (eller vad de heter). Jenna Jameson´s självbiografi är jätte bra. Åsså Ron Jeremy´s. Båda har jobbat inom porrbranchen. Men man fick en helt annan bild av dom sen man hade läst böckerna.

Ett litet tips från mig bara :)

Har du nå tips på verklighetsbaserade böcker så... HIT ME WITH THEM!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback