Opp Amaryllis!

21,03

~~~~

Fotade snabbt amaryllisens prakt. Det är verkligen en helt fantastisk blomma, se bara!

Några bilder har jag "petat i", redigerat alltså, fast bara lite. Några är orörda, bara som dom är, direkt ur kameran. Så gillar jag foton bäst.

Dessa tre bilder har jag redigerat lite litegranna.
















Och de här två är bara som dem är.










FRÅGA om du vill låna bilderna, eller ha någon! Tack.

Hm, det har blivit en del bloggande sista dagarna... börjar tycka att det är väldigt roligt!

/ E

Kommentarer
Postat av: Jenny

Synd att jag inte kan hålla med dig ang amaryllisen...har aldrig tyckt om den blomman. Men kan helt och hållet hålla med dig om att det är super kul att blogga...skönt att bara skriva av sig en massa....=)

Postat av: Schwan

Jättefina bilder!

2011-01-13 @ 23:09:21
Postat av: Sara

Tack för din "lilla" kommentar :)

Självklart så jobbar inte vi inom vården jämt. Men ibland kan det verka så eftersom vi jobbar på obekväma arbetstider. Där jag jobbar nu så har vi dag, kväll, heldag och jourpass. Jag får många kommentarer (inte på bloggen) om att jag jobbar för mycket. Och ibland kan jag hålla mä. Ibland, vissa veckor på schemat, så har man en jävla massa timmar och sen vissa veckor är men nästan helt ledig. För min egen del så skulle jag har varit ledig hela nästa vecka men tog på mig extra på onsdag :p Sen så har vi oxå något som kallas för minustid. Vet inte om du vet vad de är för nåt? De är tid som inte är utsatt på schemat som vi måste jobba igen inom en 8-veckors period (schemaperioden våran är på 8 veckor). Har vi inte hunnit jobba igen de så dras timmar från våran timbank. Ex, Jag har 8,5h minus på schemat. Jag har 8 veckor på mig att jobba igen de. Hinner jag inte så dras de 8,5h i min timbank. Och då får jag ännu mera att jobba igen. Då får jag 17 timmar att jobba igen nästa schemaperiod. Hänger du mä? Alla har inte samma minustid. Utan den beror på hur mycke timmar man har utsatt på schemat. Ju mindre tid på schemat - ju mera minustid, å tvärtom.

Sen så är de självklart ett eget val man gör när man väljer yrke. Men väljer man ett med ekonomitid så tycker inte jag att man ska klaga på dessa oxveckor. Valt är valt. Sen så finns de alltid något att klaga på inom alla yrken. Men att just detta ska förstoras upp varje år tycker jag är lite löjligt.



Tack för mig! Hej!

2011-01-14 @ 11:56:49
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback